czwartek, 8 grudnia 2016

♥68 - Recenzja: "Skaza" - Cecelia Ahern

Hej kochani!
W dzisiejszym poście chciałabym podzielić się z Wami moją opinią na temat "Skazy" autorstwa Cecelii Ahern, czyli autorki światowych bestsellerów takich jak "Love, Rosie" czy "PS. Kocham Cię". Jak autorka poradziła sobie z światem fantastyki? Tego dowiecie się, czytając dalej ;)


Tytuł: Skaza
Autor: Cecelia Ahern
Ilość stron: 450
Wydawnictwo: Akurat


Wyobraźcie sobie świat pozbawiony wolności, w którym obowiązywałby całkowity zakaz współczucia czy pomocy innym. Ludzi, którzy w obawie przed okrutnymi reformami rządu żyją w ciągłym lęku i obawie przed niesprawiedliwą, okrutną karą i odrzuceniem. Właśnie takie życie prowadzi siedemnastoletnia Celestine. Zwykła, nie wyróżniająca się z tłumu nastolatka posiadająca wielu przyjaciół i wspaniałe stopnie w szkole. Żyje zgodnie z zasadami trybunału; idealność to jej główne motto życiowe, a osoby uważające inaczej unika, dyskryminuje i ośmiesza. Do czasu, kiedy przez przypadek sama staje się jedną z nich. Dopiero wtedy dostrzega niesprawiedliwość rządu i próbuje się jemu przeciwstawić oraz obalić. Czy jej plan zakończy się powodzeniem? Czy da sobie radę sama z tak wielkim wyzwaniem?

Zacznijmy od głównej bohaterki i zarazem narratorki opowieści. Odwaga, pewność siebie, upartość, uczciwość, współczucie, dzielność, spryt. Oto słowa najlepiej opisujące charakter Celestine. Dziewczyna prowadzi zawziętą walkę o sprawiedliwość, okazując przy tym charakter prawdziwej, nieposkromionej wojowniczki. Nie boi się porażki ani cierpienia. Dla niej cel jest najważniejszy i gotowa jest dokonać wszelkich starań aby go osiągnąć.
Bardzo polubiłam jej charakter oraz temperament. Celestine nie jest w żadnym stopniu przemądrzała, pyszna ani irytująca, mimo skłonnych do tego cech. Wręcz przeciwnie wydaje się być skromną osobą. Jestem więc pewna że jej osobowość przypadnie do gustu nie jednej osobie.
Bohaterowie drugoplanowi byli świetnie wykreowani i przedstawieni przez autorkę, co jest dla mnie bardzo ważnym elementem dobrej książki, dlatego uważam to za wielki plus.

Dlaczego sięgnęłam po tę książkę? Pewnie większości z was udało się kiedyś usłyszeć przypadkiem nazwisko Cecelii Ahern, tytuły napisanych przez nią książek lub chociażby ich ekranizacji. Ja swoją przygodę z poznawaniem dzieł autorki rozpoczęłam od tytułu "Love, Rosie", który przypadł mi do gustu na tyle, aby z wielką chęcią sięgnąć po kolejną opowieść C. Ahern.
Jak tylko dowiedziałam się o istnieniu "Skazy", od razu zapragnęłam mieć ją w swojej kolekcji.
Jeżeli macie ochotę na lekką, prostą młodzieżówkę, to zdecydowanie odradzam Wam tę książkę. Mimo, iż jest skierowana do młodzieży, porusza bardzo skomplikowane wątki, takie jak polityka czy dyskryminacja. Trzyma więc czytelnika w napięciu, oraz ma wielki wpływ na jego emocje. Zapewne każdy prawdziwy mól książkowy dzieli lektury na dwie kategorie; takie, które niesamowicie się dłużą i męczymy się czytając je, oraz takie, od których wprost nie możemy się oderwać, pragnąc poznać dalszy przebieg akcji. "Skaza" należy zdecydowanie do tej drugiej. Jestem oczarowana tą książką, lecz czuję pewien niedosyt... mam nadzieję że niebawem druga część ujrzy światło dzienne.

Moja ocena: 9/10

19 komentarzy:

  1. Miałam jedno podejście do tej autorki i jej twórczość nie specjalnie mnie zachwyciła. Po inne jej książki pewnie nie sięgnę, przynajmniej na razie :D

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam zupełie książki ale takie motywy sa w moim guście :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę przeczytać :P

    milomidzeli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się, jak zarysowałaś rozwój głównej bohaterki, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno wygrałam j ą w konkursie i strasznie mnie ciekawi, więc muszę po nią sięgnąć. :)
    Tym bardziej po Twojej pozytywnej recenzji. ^^
    Pozdrowionka!
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze, ale chętnie przeczytam :)

    https://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, ale z chęcią zapoznam się z tą pozycją :)

    PS.: Radziłabym zmienić czcionkę jaką jest napisana recenzja bo nie ma w niej polskich znaków, które się pogrubiają, a to utrudnia czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam jeszcze o tej książce, a "Love, Rosie" oglądałam jedynie ekranizację. Nawet mi się podobał - oprócz niestety aktorki grającej główną rolę. Niespecjalnie ją lubię..
    Nie mniej jednak chętnie zapoznam się z twórczością Cecelii Ahern :)

    Pozdrawiam, Seeker Of The Books

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomimo tego, że kocham fantastykę. Jednak się na razie nie skuszę :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na początku miałam dość dużą chrapkę na tę książkę, ale z czasem stwierdziłam, że nie jest dla mnie. Chyba naczytałam się już zbyt wiele lektur o takiej tematyce i wątpię czy po nią sięgnę, mimo że zbiera pozytywne opinie na blogach :)

    zapraszam na konkurs!
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/12/zimowy-konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  11. idealność to jej główne motto życiowe - mi to przypomina już "Pieśniarza wiatru" :P Co prawda tematyka inna później, ale generalnie idea podobna :P Jednak nie skuszę się na Skazę :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupełnie nie moja tematyka, poki co nie sięgnę po nią, ale może kiedyś mi się odwidzi.
    Pozdrawiam,
    Zaczytana Wiedźma
    ZaczytanaWiedźma.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. "Love, Rosie" wywarło na mnie pozytywne wrażenie, za to "Kiedy cię poznałam" zawiodło na tyle, że na razie odstraszyło mnie od twórczości Ahern. Muszę poczekać, aż mi to minie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na razie nie czytałam "Love' Rosie" ani "Skazy", ale w przyszłości zamieniam to zmienić. :)
    Pozdrawiam!
    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam ochotę na jakąś książkę tej autorki, ale jakoś tak zawsze wychodzi, że czytam coś innego. Fabuła "Skazy" mi się podoba, chociaż mam wrażenie, że nie jest oryginalna. Ale grunt, że główną bohaterkę da się lubić. Na pewno sięgnę po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. czytałam i naprawdę polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Autorstwa Ahern czytałam tylko "Love, Rosie", które bardzo mi się podobało! ♥
    Myślę więc, że dam Skazie szansę, gdyż jestem bardzo ciekawa jak autorka poradziła sobie z dystopijnym światem.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. O tej książce o dziwo jeszcze nigdy nie czytałam, choć bardzo lubię dystopie :) Jednak, gdy przeczytałam o tej walce z rządem, to już mi się odechciało... No ileż można? xD

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam chwiejną relacje z tą autorką, jednak pomysł na "Skazę" wydaję mi się na tyle ciekawy, że z chęcią po nią sięgnę. Mam nadzieję, że ja również nie będę mogła się oderwać. :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz - niezwykle motywują mnie one do dalszego pisania ♥
Nie zapomnijcie o zostawieniu linku do Waszych blogów, z chęcią na wszystkie zaglądam ;)

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)