sobota, 28 maja 2016

♥22 - Recenzja: "Zostań, jeśli kochasz"

Hej kochani!
Dziś po raz pierwszy na blogu pojawi się recenzja książki. Powiem szczerze, że nigdy nie pisałam takiej recenzji, ale myślę że warto spróbować ;)
Postanowiłam, że pierwszą zrecenzowaną przeze mnie książką zostanie "Zostań, jeśli kochasz" autorstwa Gayle Forman.
Pewnie większość z Was kojarzy tą opowieść, chociażby z okładki, którą łatwo dostrzec w wielu księgarniach, na półce z bestsellerami. Po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii na jej temat, stwierdziłam że to ona zostanie następną przeczytaną przeze mnie lekturą.



 Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć?
Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie.

Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.


Zacznijmy od tego, że na początku książkę można było przeczytać pod nazwą "Jeśli Zostanę". Dopiero gdy doczekała się ona ekranizacji, nazwę zmieniono na "Zostań, jeśli kochasz. Zastanawiałam się, czy lepiej przeczytać książkę, czy najpierw obejrzeć film, w obawie że książka mnie rozczaruje. Ostatecznie wybrałam tę pierwszą opcję i jestem z tego wyboru zadowolona.
Opowieść ta opowiada o historii siedemnastoletniej Mii, która przeżyła wraz z rodziną tragiczny wypadek. Jej rodzice zginęli na miejscu, a młodszy brat po pewnym czasie umiera w szpitalu. Mia toczy walkę o życie, będąc w stanie krytycznym. Cały wybór zależy tylko od niej - może zostać, w towarzystwie swojej najlepszej przyjaciółki i chłopaka, ale nigdy nie zobaczyć już swojej rodziny, lub iść w ślady rodziców i brata, ale zostawić bardzo bliskie jej osoby.

Ogólnie, mimo że książka nie jest jakaś wybitna, to bardzo miło się ją czyta i można nawet powiedzieć, że bardzo wciąga. Na początku niezbyt dużo wiemy o głównej bohaterce, bo niemal odrazu dzieje się wypadek, po którym nastolatka zapada w śpiączkę. Dopiero później, stopniowo dowiadujemy się o niej różne rzeczy. Po wypadku dziewczyna staje się w niewiadomy sposób inną "osobą", której nikt nie widzi ani się słyszy, ale ma ona całkowitą świadomość i obserwuje całą sytuację. To właśnie w ciele tej osoby, dziewczyna ma podjąć ważną decyzję. Czy namowy jej bliskich poskutkują? Co ostatecznie postanowi Mia? Tego dowiecie się, już czytając książkę.
Myślę że pomysł na opowieść jest bardzo ciekawy i jak najbardziej polecam ją przeczytać. Mnie osobiście coś przyciągnęło do tej książki i sprawiło, że musiałam po nią sięgnąć.  Mimo że czytałam już wiele lepsze książki, to nie zawiodłam ani trochę i uważam że przypadnie do gustu wielu osobom.

Ocena: 7,5/10
Do Następnego Wpisu,
~Avellime

9 komentarzy:

  1. Jak na pierwszą recenzję to jest wspaniale. Czytałam "Zostań, jeśli kochasz" i zgadzam się z twoją opinią. Jest przyjemna, na raz, ale niewysokich lotów.

    Pozdrawiam,
    Alicja z http://recenzje-by-my.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze ci poszło jak na pierwszą recenzję :D Ale niestety my z panią Forman się nie lubimy, Zostań jeśli kochasz według mnie było baardzo słabe, a druga część to już totalna porażka, więc nic więcej już nie przeczytam tej autorki, jednak wiem, że wiele osób się zachwyca :D
    Pozdrawiam :D
    http://books-world-come-in.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam tylko film,nie był zły ale jakoś nie ciągnie mnie żeby przeczytać książkę

    kariaxv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzę tę powieść, jednak w ogóle mnie do niej nie ciągnie. Świetna recenzja! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Jak najbardziej rozumiem - nie każdy przepada za książkami tego typu.

      Usuń
  5. Nie zrobiła na mnie ta książka jakiegoś wielkiego wrażenia, ale dosyć przyjemnie mi się ją czytało :) Film za to poruszył mnie troszkę bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam to. I uwielbiam. Po prostu.
    xoxo
    L (https://slowotok-laury.blogspot.com/)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz - niezwykle motywują mnie one do dalszego pisania ♥
Nie zapomnijcie o zostawieniu linku do Waszych blogów, z chęcią na wszystkie zaglądam ;)

Post Ads (Documentation Required)

Author Info (Documentation Required)